10 motive pentru a lua în considerare începerea terapiei

Deci, vă gândiți să începeți terapia, dar nu sunteți sigur dacă este potrivit pentru dvs. sau pentru îngrijorarea pe care sperați să o abordați. Care sunt unele lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare?

Semnale puternice pentru căutarea terapiei

Există unele simptome care sugerează cu tărie că este posibil să aveți nevoie sau să beneficiați de terapie profesională. Acestea includ oricare dintre următoarele simptome, mai ales dacă sunt severe și durează două săptămâni sau mai mult:

  • Probleme cu somnul
  • Probleme de concentrare
  • Modificări ale apetitului care vă fac să slăbiți sau să vă luați în greutate neintenționat
  • Schimbări de dispoziție care vă îngreunează să vă ridicați din pat dimineața sau să vă îndepliniți funcțiile sau responsabilitățile zilnice tipice
  • Lipsa de interes pentru lucrurile de care obișnuiai să te bucuri
  • Gânduri despre a vă răni sau a muri

Momente în care terapia poate ajuta

Dacă simptomele tale nu sunt severe, dar te confrunți cu stres, probleme de relație sau de muncă – sau pur și simplu cauți ajutor pentru a-ți atinge obiectivele sau pentru a-ți îmbunătăți calitatea vieții – decizia de a apela la un psiholog online poate fi mai puțin clară. Cu toate acestea, este important să știți că nu există nicio problemă prea mică pentru terapie. Nu trebuie să așteptați ca lucrurile să se înrăutățească înainte de a cere ajutor. Terapeuții Amwell sunt gata să vă sprijine acum.

Iată de 10 ori pentru a lua în considerare terapia:

  • Vrei o perspectivă exterioară. Discuția cu rudele și prietenii despre ceea ce vă îngrijorează poate fi o sursă bună de sprijin. Dar pot exista momente în care este mai ușor să vorbești cu un străin – cineva care este un profesionist autorizat și te poate ajuta să-ți analizezi problemele într-un mod diferit.
  • Vrei un spațiu sigur pentru aerisire. Terapia nu trebuie să fie doar pentru rezolvarea problemelor. Poate fi pur și simplu o oportunitate de a-ți exprima temerile și frustrările, de a țipa sau de a plânge sau de a-ți acorda timp să gândești – cu voce tare, la cineva care te va asculta fără să te judece. Și numai asta ar putea să-ți ușureze starea de spirit și să te ajute să te simți mai capabil să faci față.
  • Te simți blocat . Ai vorbit cu cei dragi, ai citit cărți de autoajutorare, ai stabilit obiective sau ai încercat abordări noi – și totuși simți că nu faci progrese. Un terapeut vă poate ajuta să găsiți modalități de a merge mai departe și de a dezvolta abilitățile necesare pentru a face acest lucru.
  • Relația ta se prăbușește. Argumentele frecvente sunt un semn, dar nu sunt singurul . Dacă tu și partenerul tău v-ați pierdut interesul unul pentru celălalt sau pentru sex, dacă sentimentul de prietenie și distracție a dispărut sau dacă vă simțiți constant nemulțumiți de relație, terapia de cuplu vă poate ajuta să rezolvați problemele și să găsiți soluții.
  • Vrei să te simți mai bine cu tine însuți. Un terapeut vă poate ajuta să identificați modalitățile în care vă sabotați stima de sine – fie că este vorba despre o conversație negativă cu sine sau comparându-vă cu imaginile idealizate de pe rețelele sociale – și să colaboreze cu dvs. pentru a dezvolta percepții de sine mai pozitive . Ele te pot ajuta, de asemenea, să devii mai conștient de punctele tale forte și mai încrezător în capacitatea ta de a gestiona ceea ce îți aruncă viața.
  • Vrei să-ți dezvolți abilități de relație. Poate ați dori să găsiți modalități mai bune de a comunica la serviciu, acasă sau în situații sociale. Sau tu și o persoană dragă aveți un conflict recurent care nu pare să se rezolve niciodată. Un terapeut vă poate ajuta să învățați și să exersați abilități pentru a comunica mai eficient, a gestiona conflictele și a vă consolida relațiile.
  • Întâmpinați dificultăți în adaptarea la schimbare. Fie că este vorba de o mutare într-un oraș nou, de un cuib gol dintr-o dată sau de noi responsabilități la locul de muncă, schimbarea te poate arunca din joc. Un terapeut te poate ajuta să găsești modalități de a face față noului normal până când se simte mai, bine, normal.
  • Te lupți cu ceva mare. Durere din cauza unui deces, divorț sau alte pierderi. O experiență traumatizantă – în trecutul tău îndepărtat sau mai recent. O boală de lungă durată sau un diagnostic recent. Dacă aveți de-a face cu ceva care se simte prea greu de suportat, un terapeut profesionist vă poate ajuta să vă procesați sentimentele, astfel încât povara să pară mai gestionabilă.
  • Îngrijirea de sine nu a ajutat. Ai încercat să fii mai social, să faci mai multă mișcare, să-ți îmbunătățești somnul și obiceiurile alimentare și să exersezi mindfulness – și încă te simți dezamăgit sau stresat. Acesta poate fi un semn că este timpul să obțineți ajutor de la un terapeut autorizat.
  • Vrei doar ajutor. Dacă simțiți stres, îngrijorare – sau alte emoții pe care nici nu le puteți numi chiar acum – și pur și simplu simți că nu mai poți gestiona lucrurile singur, este în regulă să cauți ajutor. Terapia este pentru oricine se confruntă cu vremuri grele sau cu o perioadă grea emoțională și dorește ajutor să treacă peste ele.

Începeți cu terapia

Dacă decideți să încercați terapia, rețineți că prima dvs. vizită este în primul rând pentru ca terapeutul să vă cunoască pe dumneavoastră și obiectivele dvs. Este, de asemenea, o oportunitate pentru tine de a cunoaște terapeutul și de a-ți da seama dacă acesta – și abordările lor asupra terapie online – sunt potrivite pentru tine. Nu există niciun angajament și nu există un număr stabilit de vizite. Unii oameni au doar câteva vizite, care pot fi eficiente, în funcție de problemele pe care doriți să le abordați. Alții se întâlnesc regulat pe o perioadă mai lungă de timp. Programează o întâlnire astăzi pentru a vorbi cu un terapeut online și pentru a primi îngrijiri din confortul acasă – sau în orice alt loc liniștit, privat.